Intelligent Scheduling Group             Universidad Politécnica de Valencia (Spain)
 

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A Support System for Analyses and Railway Timetabling

MOM is an integrated and flexible computer-based tool for railway timetabling and capacity analyses.

Off-line Railway Planning:

MOM obtains optimized railway timetables (running maps) in accordance with: commercial & user requirements, railway infrastructure, traffic constraints, and several optimization criteria.

MOM can also optimize previously existing railway timetables as well as simulate the impact on the planned timetables due to modifications of railway infrastructure (sections, stations, signals, etc..), rolling stock, traffic criteria, journey times, commercial stops, and so on.

On-line Railway Planning:

MOM can reschedule traffic timetables according to disruptions, incidences and delays in on-line & real-traffic management.

Railway Capacity Analyses:

MOM can validate and perform teorethical & practical capacity analyses of railway infrastructures

Railway Robustness Analyses:

MOM can perform several robustness assessments, based on analytical measures or by simulation of disruptions


MOM
  can easily be integrated in existing computed-based tools and it obtains the required data from standard databases and friendly interfaces.

MOM  is currently used in  the Spanish Railway Infrastructure Manager (ADIF).


MOM
has been developed under a R&D agreement between the Spanish Railway Infrastructure Manager (ADIF) and the Intelligent Scheduling Group of the Technical University of Valencia (Spain).

Sistema de Ayuda para la Planificación y Análisis del Tráfico Ferroviario

MOM (Módulo Optimizador de Mallas) es un integrado y flexible sistema informático para la generación de horarios, planificación del tráfico ferroviario y análisis de capacidades.

Planificación del Tráfico y Generación de Horarios Off-line

MOM obtiene mallas ferroviarias optimizadas (horarios ferroviarios), de acuerdo a  los requerimientos del usuario, demandas comerciales, infraestructura ferroviaria y restricciones de tráfico.

MOM puede también optimizar mallas ferroviarias ya existentes, incluir nuevos trenes, así como simular la afectación sobre la planificación del tráfico por modificaciones de la infraestructura ferroviaria (tramos, estaciones, señales, etc.), material rodante, criterios de tráfico, tiempos de trayecto, paradas comerciales, etc.

Re-Planificación del Tráfico On-line

MOM puede re-planificar de forma on-line horarios ferroviarios ante incidencias o retrasos de los trenes en el tráfico diario.

Análisis de Capacidades Ferroviarias

MOM puede realizar diversos análisis de capacidad ferroviaria (analíticos, por simulación, o basados en estándares ferroviarios).

Análisis de la Robustez

MOM puede evaluar la robustez de las mallas generadas mediante métodos analíticos o mediante simulación de incidencias..

MOM puede integrarse con los sistemas informáticos existentes, obteniendo los datos requeridos de bases de datos estándar, y dispone de diversas interfaces gráficas.

MOM es actualmente utilizado por el Administrador de Infraestructuras Ferroviarias (ADIF), España.

MOM ha sido desarrollado en el marco de un Proyecto I+D de Transferencia Tecnológica entre  el Administrador de Infraestructuras Ferroviarias (ADIF) y la Universidad Politécnica de Valencia (Spain)


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Brochure of MOM

  Intelligent Scheduling Group
  Universidad Politécnica de Valencia (Spain)
  Contact: fbarber(at)dsic.upv.es

 

 

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ADIF - D.E. Circulación
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