A Support System for Analyses and Railway Timetabling
MOM is an
integrated and flexible computer-based tool for railway timetabling and
capacity analyses.
Off-line Railway
Planning:
MOM obtains
optimized railway
timetables (running maps) in accordance with:
commercial & user requirements, railway infrastructure, traffic constraints, and
several optimization criteria.
MOM can also optimize previously existing railway
timetables as well as simulate the impact on the planned timetables due to
modifications of railway infrastructure (sections, stations, signals,
etc..), rolling stock, traffic criteria, journey times, commercial stops,
and so on.
On-line Railway
Planning:
MOM can
reschedule traffic
timetables according to disruptions, incidences and delays in on-line & real-traffic
management.
Railway Capacity
Analyses:
MOM can validate and
perform teorethical & practical capacity analyses of railway infrastructures
Railway Robustness
Analyses:
MOM can
perform several robustness assessments, based on analytical measures or by
simulation of disruptions
MOM can easily be integrated in existing computed-based
tools and it obtains the required data
from standard databases and friendly interfaces.
MOM is currently used in the Spanish Railway Infrastructure
Manager (ADIF).
MOM has been developed under a R&D agreement between the
Spanish Railway Infrastructure Manager (ADIF) and the Intelligent Scheduling
Group of the Technical University of Valencia (Spain). |
Sistema
de Ayuda para la Planificación y Análisis del Tráfico Ferroviario
MOM (Módulo
Optimizador de Mallas) es un
integrado y flexible sistema informático para la generación de horarios, planificación del tráfico
ferroviario y análisis de capacidades.
Planificación del
Tráfico y Generación de Horarios Off-line
MOM obtiene
mallas ferroviarias optimizadas (horarios ferroviarios), de acuerdo a
los requerimientos del usuario, demandas comerciales, infraestructura ferroviaria
y restricciones de tráfico.
MOM puede
también optimizar mallas ferroviarias ya existentes, incluir nuevos
trenes, así como simular la
afectación sobre la planificación del tráfico por modificaciones de la
infraestructura ferroviaria (tramos, estaciones, señales, etc.),
material rodante, criterios de tráfico, tiempos de trayecto, paradas
comerciales, etc.
Re-Planificación del
Tráfico On-line
MOM puede
re-planificar de forma on-line horarios ferroviarios ante incidencias o
retrasos de los trenes en el tráfico diario.
Análisis de Capacidades
Ferroviarias
MOM puede
realizar diversos análisis de capacidad ferroviaria (analíticos, por
simulación, o basados en estándares ferroviarios).
Análisis de la Robustez
MOM
puede evaluar la robustez de las mallas generadas mediante métodos
analíticos o mediante simulación de incidencias..
MOM puede
integrarse con los sistemas informáticos existentes, obteniendo los datos
requeridos de bases de datos estándar, y dispone de diversas interfaces gráficas.
MOM es
actualmente utilizado por el Administrador de Infraestructuras Ferroviarias
(ADIF), España.
MOM ha sido
desarrollado en el marco de un Proyecto I+D de Transferencia Tecnológica
entre el Administrador de Infraestructuras Ferroviarias (ADIF) y la
Universidad Politécnica de Valencia (Spain) |